کد مطلب:234411 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:129

رهائی از درد سر
و اذا اردت دخول الحمام و ان لا تجد فی رأسك ما یوذیك فابدء قبل دخولك بخمس جرع من ماء فاتر فانك تسلم انشاء الله من وجع الرأس.

هنگامی كه خواستی داخل حمام شوی و گرفتار درد سر و گیجی آن نگردی قبل از ورود در گرمخانه یا فرو رفتن در آب گرم پنج جرعه از آب نیم گرم بیآشام كه بخواست خدای تعالی از درد سر و شقیقه سالم می مانی.

بسیاری هستند كه حمام آنها را به سر درد و سر گیجه مبتلا می كند علت این ناراحتی كمی رطوبات داخلی و معدی است هوای گرم و رطوبی حمام روی پوست و ظاهر بدن تأثیر می كند بدن عرق كرده و رطوبات داخلی آن كم می شود خشگی و یبوست دفعی شكم و انقلابی كه در معده ایجاد می گردد سبب دل بهم خوردگی و درد و گیجی سر می شود.

آشامیدن آب نیم گرم كمبود رطوبات را جبران می كند، در نسخه ی دیگر علاوه توصیه شده است كه ابتدا پنج مشت آب گرم به روی سر ریخته شود آب گرمی كه در ابتدا به روی سر ریخته می شود عمل تعویق پیشانی و شقیقه ها را تسهیل می نماید و این سهولت از سرگیجه و درد سر جلوگیری می كند زیرا یك قسمت از موجبات سر درد كندی عمل غدد تعریقی اعالی بدن است بهترین شاهدش آنست كه در این



[ صفحه 254]



هنگام اسافل بدن بیشتر عرق می كند خصوص ساق پا كه عرق و سردی در آن محسوس است و گاهی سر درد و گیجی آن مربوط به بدی هوا و كمی اكسیژن است.



[ صفحه 255]